Som att leta efter en ko i höstack

Som att leta efter en ko i höstack
Troligen har du aldrig någonsin hört talas om ovanstående ordspråk. Nåväl – det är precis etablerat för att beskriva ett nytt sätt att hitta presumtiva kunder.
Du känner troligen bättre till ordspråket ”Som att leta efter en nål i höstack” – och det kan du nog känna igen när du tänker på hur det är att marknadsföra en produkt. Var finns dina kunder? Vilka är intresserade av din produkt? Hur ska du få kontakt med dem? Hur ska de få kontakt med dig? Tusen frågor och det enda du kan göra är att sätta igång en dyr marknadsföringskampanj. D.v.s.. leta efter nålen i höstacken.
Men det är nu kon ramlar ner i stacken. Den är inte svår att hitta där. Även om den skulle försöka gömma sig skulle de flesta normalt begåvade företagsledare hitta den.
Kons motsvarighet i kundrekryteringsvärlden är leads. En lead är helt enkelt kontaktuppgifter till en person som visat uttryckligt intresse för en produkt som din. Leads kan du till exempel köpa från leadstore.se. De är specialister på att samla ihop intresseanmälningar och kontaktuppgifter för att sedan sälja till adekvata företag. Så det är bara att gripa tag i svansen och dra.

No related posts.